Voting

Wednesday, October 5, 2011

Kereta Baru

Sekarang nie aku nak cerita pasal kereta baru aku...buatan Malaysia...tp x tahulah kenapa banyak sangat kesulitan yag datang kat kitaorg untuk mendapatkan kereta nie...entahlah aku pun x tahu kat mana silap nya....kitaorg pun gie lh jumpa saleman ni...dulu sm keje ngan suami...tlg kwn lh kata kn..sblm bersalin lg bt tempahan awal bulan 4..dlm 1 mggu lebih loan pun lulus...biase org kata kalu loan dh lulus dlm 1-2 minggu dpt lh keta... gie dah tempah no flat nk sm ngan keta lm lh katakan...hee..hee...ingtkan boleh lh naik keta baru sblm salin...rupa2nya x sempat...udahnye aku salin dulu...keta x kuar2 jugak...udah abis pantang x ade jugak..tanye saleman dia cakap stok x ade..x sampai lagi lah..pelik jugak...x boleh jd nie..aku n suami bengang dh...kebetulan suami gie Kl dia cuba2 taye kat sana...org sana ckp..x ade apa2 masalah 2 minggu boleh sampai kereta...masalah nye dtg dr salmeman baru @ company yg bermasaalah...dalam ms 2 minggu lg aku nk msk keje...kitaorg pun buat keputusan cari kt tempt lain...rupa2nya company lama tu bermasalah...nasiblah yer....gie kat tempat lain dia ckp dlm 2 mggu sampai sbb loan dh lulus...dlm beberapa hari tu saleman tmpt br nie tel...kete mungkin blh kuar dah minggu dpn...sbb nombor enjin n chasis dh sampai...aku nie dh senyum dh nie....byar deposit semua....oklh...tunggu mggu dpn...lori pertama x ade no enjin atas nama kiaorg..tggu lg dlm 2-3 ari jugklah...rupanya kete x naik lori lagi kt sana...kelakar betul...banyak betul rintangannya...allhamdulillah pada 1 julai keta pun sampai......keta apa aku beli....jen...jennnn.....PERODUA ALZA....Itu aje yang mampu buat setakat ini....kalu umur panjang murah rezeki beli kereta lain pulak...hee..hee...

**beli yang termampu
**Model standard
**selepas di make-up

**ini lah kereta keluarga ku...

No comments:

Post a Comment